خياطي
 

خياط كيست؟

خياط حرفه اي دوخت كه متخصص در خياطي، تعميرات، و يا تغيير در لباس است . ديگر وظيفه مهم يك خياط تعمير پوشاك است. داشتن پوشاك با كيفيت تعمير به جاي جايگزين آنها را زماني كه آنها پاره ميشوند مي توانيد به طور معمول از هزينه غير ضروري با داشتن خياط خوب با كيفيت كار با جلوگيري كرده و صرفه جويي كنيد.

هم خانمها و هم آقايان به وجود يك خياط خوب نياز دارند. برخي از افراد، براي مثال، يك زمان پيدا كردن لباسي كه مناسب سايز اندام شما باشد سخت است و شايد لباسي را كه دوست داريد بپوشيد ولي براي تن شما موجود نباشد اينجاست كه يك خياط خوب ميتواند هر لباسي را براي سايز شما تغيير دهد و اين براي شما كم هزينه تر و با صرفه تر خواهد بود

به رغم آنچه برخي ممكن است فكركنند خياط به طور خاص به مردان و لباس هاي مردانه را تهيه نمي كند. خياط معمولا تغيير ميدهد و يا تعمير لباس هر دو مردان و زنان را انجام ميدهد. برخي خياط، با اين حال، ممكن است به كار تنها با يك يا هر دو را ترجيح مي دهند.

امروز يك فرد مي تواند از خدمات خياطي از چند راه مختلف بهره ببرد. بسياري از شهرستانها خياط محلي دارند كه در آن يك لباس را مي توان تغيير داد و مورد استفاده قرار داد. در برخي موارد، با اين حال، يك فرد ممكن است تنها نياز داشته ياشد لباس خود را به يك خياط محلي ارسال كند و نتيجه بگيرد با هزينه كمتر، و يا اگر تغييرات نياز به تخصص خاص داشته باشند.

اگر چه بسياري از خياط ها كار حرفه اي بر روي تمام انواع  لباس انجام ميدهند همچنين خياط  مي توانيد به كار فقط در يك نوع خاص از لباس را انتخاب كند. براي مثال خياط عروسي، تغيير و يا تعمير لباس عروسي، مانند لباس عروس و كت و شلوار دامادي، و يا تغيير و تعمير تنها لباس كسب و كار، مانند شلوار و كت.

خياط خوب ميتواند انواع كارهاي مختلف بر روي تمام انواع مختلف از لباس را انجام دهد. خياط مي تواند ريپ و اشك در پوشاك بي وقفه تعمير. بد اتصالات لباس نيز با يك خياط ماهر  خيلي بهتر و متناسب تغيير داده مي شوند.

قبل از هر دوختي و انجام هرگونه تغييرات در پوشاك , خياط براي اولين بار معمولا چندين اندازه گيري از لباس شخص ميگيرد اين اندازه گيري بسيار مهم است، و آنها بايد دقيق باشد.

پس از اندازه گيري يك مشتري، معمولا اين پارچه است كه در آن نياز به تغيير داشته باشد. مشتري پس از آن لباس را امتحان كنيد براي اطمينان از تغييرات درست و دقيق اگر لازم باشد، برخي از قسمت هاي پوشاك ممكن است نياز به دوخت دوباره داشته و تغييرات لازم را انجام دهد.

فرصت هاي شغلي خياط

خياط با استعداد و با تجربه اغلب مي تواند شغل مناسب را ر تقريبا هر شهر و يا شهرستان پيدا كنيد. براي مثال، توليد كنندگان لباس، ممكن است استخدام خياط براي كمك و حصول اطمينان لباس هاي ساخته شده كه براي اكثريت مردم مناسب است. مغازه لباس فروشي و بوتيك لباس مجلل نيز خياط استخدام ميكنند ، به عنوان طراحان مد

برخي خياط ها نيز ممكن است باز كردن مغازه خود را در نظر بگيرند.

آموزش و پرورش لازم براي يك خياط حرفه اي موفق چيست؟

خياط حرفه اي بايد مجموعه اي بسيار تخصصي مهارتها را ياد بگيرد . برخي از اين مهارتها عبارتند از دوخت و طراحي مد. مدرك در دوخت و يا طراحي مد يك راه عالي براي شروع يك حرفه اي خياطي است.

اگر اين نوع از برنامه هاي تحصيلي آموزش خياطي حرفه اي در دسترس نيست، در رشته طراحي مد ديگر درجه ممتاز به زماني كه به دنبال مدرك خياط است. دانشجويان طراحي مد اغلب چند تا از مهارت هاي مورد نياز براي يك شغل مناسب، از جمله خياطي و ساخت الگو  ياد بگيرند. اين دانشجويان نيز در مورد چگونگي دوخت لباس و همچنين آموزشهاي لازم را در تغيير انواع لباس ياد بگيرند.

متوسط درآمد يك خياط چيست؟

خياط با تجربه و مهارت هاي بيشتر آموزش خياطي معمولا قادر خواهد بود به حقوق و دستمزد بالاتر دست يابد. همچنين، تقاضا براي خياط در مناطق پر جمعيت معمولا بالاتر از تقاضا براي خياط در مناطق روستايي است. بنابراين، خياط در شهرستانها معمولا حقوق بالاتر از كساني كه در مناطق كم جمعيت تر مانند حومه شهر و شهرهاي كوچك ميگرند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ خرداد ۱۳۹۵ ] [ ۰۲:۲۶:۳۱ ] [ رويا ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 903
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب