خياطي
 

شلوار لي طرفداران بسياري در دنيا دارد و همه آن‌ها مجهز به جيب كوچكي هستند كه ما نمي‌دانيم چرا بر روي شلوار لي دوخته مي‌شود؟ اگر اين سوال براي شما پيش آمده پس حتما ادامه مطلب را بخوانيد

888888888

خيلي‌ها مي‌گويند كه جيب كوچك شلوار لي به هيچ دردي نمي‌خورد. برخي ديگر نيز معتقدند كه اين جيب‌ها به خاطر پيروي از دنياي مد، بر روي شلوار لي دوخته مي‌شوند.

البته انواع جيب‌ها، حتي از نوع غير واقعي آن، بر روي لباس‌هاي زنانه از شلوار و پيراهن گرفته تا كت ديده مي‌شود. اما به طور استاندارد، ما شاهد دو جيب بزرگ در پشت، دو جيب بزرگ در جلو و يك جيب كوچك بر روي يكي از جيب‌هاي جلوي شلوار لي مردانه و زنانه هستيم.

اما چه كارايي دارد؟ اين جيب براي حمل سكه كوچك است، پس نمي‌تواند براي اين منظور ساخته شده باشد. از طرفي، جيب كوچك جلوي شلوار لي پيش از ظهور گوشي‌هاي هوشمند بر روي شلوار دوخته مي‌شد. بنابراين به اين منظور هم نمي‌تواند ابداع شده باشد.

متخصصين امور نساجي و شلوار لي در پايگاه اينترنتي كورا به اين پرسش، پاسخ داده‌اند.

كاربري به نام رناتا جانوسكووا برند مشهور آمريكاييِ توليد شلوار لي «ليواي استراوس» را به اين پرسش فرا خواند. او پرسيد كه راز جيب كوچك بر جلوي شلوار لي چيست.

نماينده برند “ليوايز” نيز پستي را به اين سوال ارجاع داد كه در آن نوشته شده كه جيب كوچك جلو در حقيقت «جيب مخصوص ساعت جيبي» است و به همين منظور بر روي شلوارهاي لي دوخته مي‌شود.

خانم جانوسكووا در ادامه اين مطلب نوشت كه اين جيب براي گاوچران‌ها ابداع شده است. در اوايل قرن نوزده ميلادي، گاوچران‌ها ساعت جيبي خود را با زنجير به جليقه كتشان متصل مي‌كردند، ولي اين ساعت‌ها بعضي اوقات پس از برخورد به محيط مي‌شكستند. اما ليواي استراوس براي جلوگيري از شكسته شدن ساعت‌هاي جيبي، اين جيب كوچك را در جلوي شلوارهاي لي توليد خودش اضافه كرد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۵۴:۳۰ ] [ رويا ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 917
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب